INTERVIEW: SVNTY KINDERKLEDING
In januari was Kindermodeblog op de toonaangevende kindermodebeurs Pitti Bimbo. Bekijk hier het complete foto report. Een héél gaaf kinderkledingmerk dat we daar hebben gespot is het “kindje” van het Belgische dameslabel SVNTY
Op de Pitti Bimbo spraken wij met Caroline van SVNTY. We vroegen haar het hemd van het lijf. Lees je mee?
SVNTY. Vertel! Wat is jullie verhaal en hoe is het label ontstaan?
” SVNTY is ontstaan uit de familie achter het mode-agentuur Fashion Club 70. 3 jaar geleden was de tijd rijp voor een eigen mode-merk en met de kennis uit het vak ontstond SVNTY. Een mode merk met een scherp randje. Edgy. Met als motto: ”stop making sence”. Een verhaal waarin ‘vooral veel mag en weinig moet’.
Vanuit de dames collectie is nu de ook SVNTY kids geboren. Het ‘brainchild’ dat inspeelt op de Mini-me trend. De speelse en ”quircky” stijl vormt de basis is voor een stoer kidslabel voor jongens en meisjes. Ons kernteam bestaat uit een prettig gestoorde design-equippe met aan het hoofd Astrid Van Damme. Zelf jong moeder geworden – nog tijdens haar studie aan de mode-academie in Antwerpen – staat zij zeer dicht bij de leefwereld van ondeugende kinderen. Collecties, Musically’s en slijm maken, ze kent er alles van… Haha…”
De nieuwe FW18/19 collectie ziet er super uit! Wat is het verhaal achter de collectie? En wat zijn volgens jullie dé key items van de collectie?
” De kids collectie is eigenlijk opgedeeld in 3 verschillende richtingen. Nummer 1 is “Are you a cat person or a dog person ?” Je kent ze wel, de ‘cat ladies’ en de honden-meisjes. Met de nieuwe collectie van SVNTY kan je komende winter laten zien welk team je support 😉 De stoere metal-inspired DOG PERSON of de lieve zachte KAT PERSON?
De tweede richting heet: SMILE ! Sweats, tees, shirts en jurkjes met fijn borduurwerk. Prints en applicaties van all over oogjes en smileys om vrolijk van te worden.
ZEF kids is de laatste sfeer en super stoer. Grafitti stijl artworks voor boys met gekke tribal-style doodles en FREEDOM opschriften in SVNTY signatuur, uitgevoerd in superzachte rijke sweat kwaliteiten. En dan hebben we nog onze schoenen collectie. De kinderschoenen zijn geprint met graphics in dezelfde stijl. Voor de meisjes hebben we stoere glitterboots en smiley sneakers en voor de jongens komen de graphics terug.”
Hoe zijn jullie eigenlijk op de naam SVNTY gekomen? Waar staat het voor?
” 70 is een belangrijk getal voor de familie achter de groep Fashion Club 70. De heren achter het merk werden geboren in de jaren ’70. SVNTY’s slogan is “STOP MAKING SENSE” Wat we hiermee bedoelen is dat je alles niet te serieus moet nemen, we moeten allemaal al zoveel. We staan voor comfortabele kleding “wrapped up in an attitude”. Draagbare luxe met mooie rijke materialen en gemaakt in goede ateliers.”
Waar halen jullie de inspiratie voor de nieuwe collectie vandaan?
” Voor de kids collecties duiken we echt in de wereld van een gemiddelde 10-jarige. Wat houdt hen bezig, wat vinden ze leuk etc. Voor FW18 zijn dit Emoji’s, honden, katten en doodles…. Deze elementen nemen we mee en geven we een duidelijk SVNTY handschrift.”
En wat kunnen we van de aankomende zomercollectie – die nu wordt uitgeleverd- verwachten?
” Voor de jongens zul je veel stoere sweats en tees zien, met herkenbare SVNTY graphics. Deze graphics vind je ook in fijne borduursels terug op meisjes joggers bijvoorbeeld. En de kleine struisvogel borduursels. Het ”spirit animal” van SVNTY is namelijk een struisvogel op sneakers en deze heeft een prominente hoofdrol gekregen in onze SS18 collectie. ”
Leuk! Tot slot. Als je SVNTY in 3 woorden moet omschrijven, welke woorden zijn dat?
” Stop making sence. 😉 En als ik ze tóch nog mag toevoegen: comfortabel, premium en creatief. ”
Benieuwd naar een sneak peak van de aankomende wintercollectie van SVNTY? Laat je inspireren door de foto’s. Wat vind jij van dit merk? Leuk als je onder deze blogpost laat weten…!
Klik hier om naar de website van SVNTY te gaan
Klik hier om naar de website van SVNTY te gaan
Foto’s door Alina Krasieva